Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Συνέντευξη με τον κύριο Κωνσταντίνο (Άγνωστος Χ)

Γεια σας κύριε Κωνσταντίνε! Πόσα χρόνια μένετε στην Πρέβεζα; Μιλήστε μας για την καθημερινή σας ζωή στο χωριό.

Είμαι 75 χρονών και μένω στο χωριό για 65 χρόνια. Όταν ήμουνα 15 μέναμε στην Αθήνα. Η ζωή στο χωριό είναι πολύ ήσυχη. Το χωριό μου είναι πολύ ήσυχο διότι δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα. Υπάρχουν πολλά όμως ποδήλατα, πατίνια, τρίκυκλα κ.α. Εγώ και η γυναίκα μου έχουμε ένα ποδήλατο κι ένα φορτηγάκι για τις μεταφορές μας. Το ποιο γνωστό μέρος εδώ που συχνάζουμε όλοι είναι η αγορά εκεί υπάρχουν πολλά καφενεία (που πηγαίνω συνέχεια) και άλλα μικρομάγαζα. Επειδή το χωριό είναι σε βουνό υπάρχει το ψηλό, το μεσαίο και το κοντό μέρος όπως λέμε. Εμείς βρισκόμαστε στο ψηλό.
Ποιες είναι οι συνήθειες των ανθρώπων στο χωριό;
Οι πιο πολλοί άντρες είναι αγρότες όπως εγώ. Σ’ όποιο σπίτι και να πας, θα δεις ένα μεγάλο αμπελόκηπο η κανένα λαχανόκηπο. Ενώ οι άλλοι άντρες ασχολούνται ή με το ψάρεμα ή είναι εργάτες. Οι γυναίκες στο χωριό ασχολούνται συνήθως με την ραπτική, όπως η γυναίκα μου. Οι άλλες γυναίκες μόνο με το μαγείρεμα γι’ αυτό άμα περάσεις έξω από κάνα σπίτι μυρίζεις φρέσκια τυρόπιτα ή κεφτεδάκια.

Τι σας αρέσει στην πόλη/στο χωριό σας και τι όχι;

Όλο το χωριό εδώ είναι πολύ όμορφο, με τα λιβάδια του, τα ξωκλήσια του τα καφενέ του όλα, όλα. Μόνο που θα ‘θελα να δω πως έγινε η Αθήνα σήμερα, παλιά ήταν παράξενη και σήμερα είναι πάλι. Με τους μεγάλους δρόμους τις πολυκατοικίες τα πολλά μαγαζιά. Μόνο στις ειδήσεις την βλέπω. Τώρα που το ξανασκέφτομαι έχει και το χωριό τα κακά του. Να κάθε βράδυ έρχονται τα κουνούπια και με γεμίζουν σπυριά που τα ξύνω όλη μέρα. Να η υγρασία που κάνει, ανάβω τη σόμπα και ακόμη κρυώνω. Έχει και τα καλά του έχει και τα κακά του το χωριό, δεν είναι και παράδεισος εδώ.

Αν θα θέλατε να αλλάξετε κάτι τι θα αλλάζατε;
Και βέβαια θα ’θελα να αλλάξω κάτι. Για παράδειγμα θα ‘θελα να βάζανε στο χωριό κι ένα σούπερ μάρκετ . Δεν γίνεται να πηγαίνω και στο μανάβικο και στο τυροκομείο και στο ζαχαροπλαστείο. Είπαμε γέρος άνθρωπος είμαι. Επίσης θα ήθελα να αλλάξουν οι βάρδιες που θα περνάει ο παλιατζής, μας έχει ξεκουφάνει που περνάει 1 με 3 μ.μ.                                                                                                                                                         

Εκτός από αυτό Κύριε Κων/νε!
Συγγνώμη παρασύρομαι. Τέλος πάντων, αυτό που θα ήθελα να αλλάξει είναι  εμμμμ…. Αυτά!                                                                                                                                                    
Καλααά !   Τι θυμούνται οι παλιότεροι από παλιά κι έχει αλλάξει σήμερα;
Οι παλιότεροι λένε ότι παλιά δεν υπήρχαν υπολογιστές ενώ τώρα υπάρχουν.
Κύριε Κωνσταντίνε μην λέτε άσχετα πράγματα!
Και πάλι συγγνώμη,  αλλά δεν έχω τι άλλο να πω αφού όταν ήρθα εγώ δεν έχει αλλάξει τίποτα μέχρι σήμερα.  

Καλά προχωράμε και η ερώτηση αυτή θα είναι η τελευταία. Πως φαντάζεστε το μέλλον σας;

Λοιπόν το μέλλον μου θα είναι μέχρι το 2036 ελπίζω δηλαδή μέχρι τότε θα έχω ξαναπάει στην Αθήνα, θα έχω πάει στην Αγγλία, στην Γαλλία, στην Γερμ…

Όπα όπα!  Μην παίρνετε φόρα , πείτε μου απλώς τι έχει σχέση με το χωριό.

Καλά. Λοιπόν θα φτιάξω ένα μαγαζί με είδη κηπουρικής. Πάντα το ήθελα. Αλλά αυτό που θα ήθελα περισσότερο θα ήταν να φτιάξουν κι άλλο καφενέ.
Χμμμ..  Συγγνώμη. Θα ήθελα να φτιάξουμε όλοι οι χωριανοί έναν σύλλογο για την προστασία του χωριού!
Πολύ καλό! Μόνο που πρέπει να σας αποχαιρετίσω τώρα.
Γεια σας , να μας ξανάρθετε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας γραμμένο με ελληνικούς χαρακτήρες και θα δημοσιευτεί μετά την έγκριση της διαχειρίστριας. Η επιφύλαξη αυτή κρίνεται απαραίτητη, μιας και το παρόν ιστολόγιο απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού.