Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Πάσχα στη Ρουμανία


γράφει η Mystery  
Κάθε  Πάσχα  πάω στην γιαγιά μου και στον παππού μου ,στη Ρουμανία .Όταν φτάνω από το μεγάλο ταξίδι ,βρίσκω μία ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα .

       Εγώ  συνήθως  φεύγω  από την Ελλάδα  όταν  τελειώνω το σχολείο  και έχουμε διακοπές .Φεύγω κατευθείαν ,ενώ η μητέρα μου και ο πατέρας μου φεύγουν πιο μετά .Μόλις φτάνω και βλέπω πως η γιαγιά μου και ο παππούς μου νηστεύουν  όλη την νηστεία τους ρωτάω πως μπορούν .Εμένα μου είναι δύσκολο και νηστεύω μόνο την μεγάλη εβδομάδα .
       Τη μεγάλη Παρασκευή  πάω με τις φίλες μου και στολίζουμε τον Επιτάφιο. Εμείς  στο χωριό μου το στολίζουμε με λουλούδια κυρίως τριαντάφυλλα . Έχουμε  και ένα άλλο έθιμο ,να το στολίζουμε με κεράκια .Βάζουμε πάνω του τα κεριά  για όλους τους συγγενείς μας που έχουνε πάει κοντά στο Θεό .
       Το βράδυ της Ανάστασης πάμε νωρίς στην εκκλησία από τις 10 το  βράδυ .Όταν γίνεται η ώρα 12 και ο παπάς μα δίνει το Άγιο Φώς, ανάβουμε μαζί με την λαμπάδα μας και ένα μικρό κεράκι .Αμέσως πάμε στην λίμνη που είναι πίσω από την εκκλησία μας  και αφήνουμε το κεράκι να το παρασέρνει το νερό ,Αυτό συμβολίζει όλα τα προβλήματά μας που τα αφήνουμε  να κυλάνε  και να φεύγουν μαζί με το καθαρό  νερό της λίμνης .
      Κατά τις 3-4 το πρωί από την εκκλησία και πάμε στο γιορτινό τραπέζι. Εκεί  υπάρχει  μία  ζεστή ατμόσφαιρα και είναι πολύ ωραία να βρισκόμαστε όλη η οικογένεια .Η γιαγιά και ο παππούς μου συνήθως κλαίνε που μας βλέπουν δίπλα τους γιατί είμαστε όλοι εδώ και νομίζουν πως δεν θα μας ξαναδούν. Στην προετοιμασία αυτού του τραπεζίου δεν βοήθησαν πολλοί. Γιατί η γιαγιά μου θέλει να μας περιποιηθεί για λίγες μέρες που μας έχει κοντά της     
       Όταν ερχόμαστε από την εκκλησία τρώμε μαγειρίτσα που η γιαγιά μου την φτιάχνει με αυγολέμονο. Ακόμα τρώμε κόκκινα αυγά και τα τσουγκρίζουμε. Την Κυριακή του Πάσχα τρώμε αρνί στο φούρνο και κατσίκι.
         Μακάρι να ζήσουμε πολλές ακόμα τέτοιες ωραίες οικογενειακές στιγμές!

2 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας γραμμένο με ελληνικούς χαρακτήρες και θα δημοσιευτεί μετά την έγκριση της διαχειρίστριας. Η επιφύλαξη αυτή κρίνεται απαραίτητη, μιας και το παρόν ιστολόγιο απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού.