Με αφορμή την άσκηση 5 του βιβλίου της γλώσσας και επί τη ευκαιρία της προσπάθειάς μας για μια εβδομάδα χωρίς τηλεόραση, κάναμε την παρακάτω έρευνα της οποίας σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα. Αυτό που μας ενδιαφέρει στη συγκεκριμένη έρευνα είναι να δούμε πόση ώρα την ημέρα παρακολουθούν οι μαθητές του σχολείου μας τηλεόραση, καθώς επίσης ποιες ώρες και ποια προγράμματα διαλέγουν. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων γίνεται ανά τάξη αλλά και συνολικά, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το φύλο των μαθητών.
Το ερωτηματολόγιό μας αποτελούνταν από τις εξής ερωτήσεις:
Πόσες ώρες την ημέρα βλέπεις τηλεόραση;
0 ώρες
1 ώρα
2 ώρες
3 ώρες
περισσότερες από 3 ώρες;
Ποιες ώρες της ημέρα συνήθως βλέπεις τηλεόραση;
Ποιες ώρες της ημέρα συνήθως βλέπεις τηλεόραση;
Þ Έως τις 2 μ.μ.
Þ 2-6 μ.μ.
Þ 6-10 μ.μ.
Þ Μετά τις 10μ.μ.
Ποιες εκπομπές προτιμάς περισσότερο;
Κινούμενα σχέδια
Ελληνικές ταινίες
Τηλεπαιχνίδια
Ξένες σειρές
Ειδήσεις
Διάφορα
Ο κάθε μαθητής/ μαθήτρια απαντούσε σε κάθε ερώτηση με μια απάντηση που τον αντιπροσώπευε περισσότερο. Παρακάτω βλέπουμε τα αποτελέσματα ανά τάξη σε ραβδογράμματα.
Μικρές τάξεις: Α-Β δημοτικού. Σύνολο μαθητών 82
Μεσαίες τάξεις: Γ-Δ δημοτικού. Σύνολο μαθητών 98
Μεγάλες τάξεις: Ε-ΣΤ δημοτικού. Σύνολο μαθητών 108
Συγκεντρωτικά αποτελέσματα σχολείου: σύνολο ερωτηθέντων 288
Τελειώνοντας, αυτό που θα θέλαμε να προβληματίσει όλους μας γονείς, δασκάλους και μαθητές, και που διακρίνεται ξεκάθαρα στην παραπάνω έρευνα, είναι το πόσο πολύ βλέπουν τελικά τα παιδιά τηλεόραση και το πόσο αυτή έχει εισβάλλει στη ζωή μας...
Και λίγα μαθηματικά ακόμα:
Αν υπολογίσει κανείς τις ώρες της ζωής του που ξοδεύει μπροστά στο χαζοκούτι, τότε θα καταλάβει ποιο το νόημα της όλης εκστρατείας μας.
Έχουμε και λέμε:
Ένας μαθητής που βλέπει ημερησίως τηλεόραση 3 ώρες, έχει σπαταλήσει 13.140 ώρες από τη ζωή του, δηλαδή 1,5 χρόνο ή 547 μέρες. Δεν είναι τραγικό;;; Πόσα πολλά θα μπορούσε να έχει κάνει τον καιρό αυτό αντί να κάθεται αποβλακωμένος μπροστά στην τηλεόραση;;;
Κάπως έτσι απλανές δεν είναι το βλέμμα μας όταν "χαζευουμε" μπροστά στην τηλεόραση; |
Κι αν αναρωτιέστε πως είναι δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο, ορίστε και η μαθηματική λύση που μας οδήγησε στο αποτέλεσμα:
Τα μαθητικά χρόνια διαρκούν από τα 6 έως και τα 18 χρόνια περίπου. Συνολικά δηλαδή 18-6=12 χρόνια.
Ένας χρόνος ισοδυναμεί με 365 μέρες. Αν ένας μαθητής βλέπει 3 ώρες τηλεόραση τη μέρα, τότε σε ένα χρόνο έχει δει 3*365= 1095 ώρες τηλεόραση.
Συνεπώς στα 12 χρόνια της μαθητικής του ζωής έχει δει 12*1095= 13.140 ώρες τηλεόραση ή αλλιώς 547 μέρες ή αλλιώς 1,5 χρόνο τηλεόραση!!!
Μετά από όλα αυτά καλό θα ήταν να σκεφτούμε μερικά πράγματα και να πάρουμε κάποιες σημαντικές αποφάσεις. Όπως όλα στη ζωή μας, έτσι και η τηλεόραση θέλει μέτρο. Ειδικά σήμερα που προβάλλονται πολλά ακατάλληλα προγράμματα σε ώρες που βλέπετε κι εσείς παιδιά μου. Μην ξεχνάτε πως ό,τι λάμπει, δεν είναι χρυσός. Μπορεί να σας αρέσει μια σειρά γιατί έχει γέλιο ή ενδιαφέρουσα πλοκή, αλλά είστε ακόμα πολύ μικρά για να κρίνετε αν θα σας ωφελήσει. Γι' αυτό πάντα να ρωτάτε και τους γονείς σας. Θυμηθείτε πόσο πολύ σοκαριστήκατε όταν είδαμε το βιντεάκι με τη διαφημιστική εταιρεία που αφορούσε το κάπνισμα.
Σας φιλώ γλυκά γλυκά,
η δασκάλα σας
Τέλεια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕινάι πολύ σημαντικό αυτό που λέτε.
Πολύ ωραίο κυρία.Ελπίζω να τα κάνουμε και του χρόνου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλά τα λέτε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔίκιο έχετε κυρία!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυρία σωστά το λύσατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυρία Ελένη αυτό που μας δείξατε ήταν πολύ καλό
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο 1,5 χρόνος είναι τηλεόραση και τα άλλα 5 ύπνος τότε...σωθήκαμε.Καλά αν σε 12 χρόνια σπαταλάμε 13.140 ώρες στην τηλεόραση τότε πότε θα βγούμε έξω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σημαντικά τα αποτελέσματα στο σχολείο σας! Κατά τη γνώμη μου τίποτα δεν είναι κακό, αν ξέρουμε να το χρησιμοποιούμε με μέτρο. Αν είμαστε όλη ημέρα στον υπολογιστή παραδειγματος χάρη χάνουμε το μέτρο και έτσι ο υπολογιστής μας βλάπτει αντί να μας επωφελει! Το μέτρο είναι το παν στη ζωή μας σε όλα τα θέματα!
ΑπάντησηΔιαγραφή