Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Οι φίλοι τραγουδάνε - Μαντινάδες

Ζουζουνάκια,
1.    Οι μαντινάδες, όπως μάθαμε, είναι δίστιχα με δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους που φτιάχνουν αυθόρμητα οι Κρητικοί και σχολιάζουν κάτι που υπάρχει γύρω τους ή περιγράφουν αυτό που αισθάνονται. Στο κεφάλαιο αυτό της γλώσσας μαθαίνουμε την αξία της φιλίας. 


Παρακάτω βλέπετε τις μαντινάδες που έχει το βιβλίο μας. Προσπαθήστε να βρείτε κι άλλες μαντινάδες που να αναφέρονται στη φιλία πατώντας εδώ. Γράψτε αυτή που σας αρέσει περισσότερο! 

Στην άσκηση 2 του βιβλίου, μας ζητήθηκε να φτιάξουμε τη δική μας μαντινάδα. Ομολογώ πως κάνατε καλή δουλειά ζουζούνια μου! Όμως, επιτρέψτε μου να δημοσιεύσω εδώ και μια άλλη εκδοχή, που έφτιαξε ένας καλός μου φίλος, τον οποίο ευχαριστώ ιδιαίτερα! 

Ποτέ σου να μην το χαλάς του φίλου το χατίρι,
γιατ' είναι πιο πολύτιμος για σε κι από ζαφείρι.



Με αγάπη, 
η δασκάλα σας

6 σχόλια:

  1. κρητηκια ειστε και λετε τοσες μαντηναδες Αλεξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφού Αλέξη μου το ξέρεις πως δεν είμαι Κρητικιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιας και γραφουμαι για μαντιναδες θα σας πω κι εγω αυτη που διμιουργισα μιας και μες την ταξει επικρατουσε η συζητηση οτι οι κρητικοι ειναι αγριοι


    ποτε σου να μην το χαλας του φιλου το χατιρι κι αν ειναι και κρητικαρος ας τον να σε διρει



    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΙ ΩΡΑΙΕΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ. ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΡΗΤΙΚΙΑ ΕΙΜΑΙ ΤΙΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ως γνήσια κρητικοπούλα, πέρασα να σας χαρίσω αγαπημένες μαντινάδες για τη φιλία:

    Είναι ο φίλος στη ζωή ήλιος, νερό και χώμα φύλλωμα καταπράσινο, σ' ενός δεντρού το σώμα!

    Φιλία όπου γίνεται αγάπη με τα χρόνια δεν θα την φθείρουν οι βρόχες, οι μπόρες και τα χιόνια!

    Δε τσι ζηλεύω τσ' ομορφιές γιατί κι αυτές χαλούνε, μόνο ζηλεύω τσι φιλιές που μια ζωή κρατούνε!

    Συγχαρητήρια για την όμορφη, προσεγμένη δουλειά! Καλή συνέχεια!
    Με αγάπη, Πόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ποτέ σου μην το χαλάς του φίλου το χατίρι γιατί αυτόν αποζητάς σε κάθε χαρά και λύπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας γραμμένο με ελληνικούς χαρακτήρες και θα δημοσιευτεί μετά την έγκριση της διαχειρίστριας. Η επιφύλαξη αυτή κρίνεται απαραίτητη, μιας και το παρόν ιστολόγιο απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού.